Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

شهر دایناسور ها

سه استان آلبرتا , مونتانا ( از آمریکا ) و استان سسکچوان زمانی در دوران ژوراسیک زیستگاه دایناسورهای خطرناک و غول آسا بوده اند . 

 اغلب شما فیلم های پارک ژوراسیک 1 , 2, 3 و ... و یا فیلم King kong  رو دیدین و نبرد گوریل و دایناسورهای گوشتخوار رو یادتونه . اون دایناسور ها به تیرانو زوروس رکس یا T-Rex مشهور هستند که زمانی درنده ترین جانور عصر خود بوده اند . 

 

 

 

گر چه در استانهای آلبرتا و ایالت مونتانا یافت شدن فسیل و استخوانهای دایناسور به بیش از دو دهه قبل و حتی پیش از آن باز می گردد , اما در استان سسکچوان اولین بار بصورت اتفاقی برخی از زمین شناسان به بقایای فسیل چندین تی رکس در جنوب غربی این استان برخوردند . محل کاوش های زمین شناسان در نزدیکی شهری کوچک به نام " ایستند "  (Town Eastend ) بود . 

 

 

  

شهر ایستند در جنوب غربی سسکچوان واقع شده , از مرزهای استان آلبرتا 100 کیلومتر و از مرزهای ایالت مونتانا ( آمریکا ) تقریبا 70 - 80 کیلومتر فاصله دارد .شهر ایستند پس از یافت شدن و اکتشاف فسیل های T-Rex بسیار معروف شد و نامهایی همچون سرزمین دایناسور ها را به خود اختصاص داد و از آن پس با احداث موزه حیات وحش در این شهر جذب توریست به یکی از درآمد های این شهر بدل شده است . موزه اکتشافی تی رکس در 30 ماه می سال 2000 افتتاح شد. 

جمعیت این شهر تقریبا 600 نفر است و مساحت آن از 3 کیلومتر مربع تجاوز نمی کند . 

من هنوز خودم موفق به دیدن این موزه نشدم اما از اونجایی که یکی از دوستان کانادایی که از این موزه بازدید کرده بود خیلی از اون تعریف می کرد و ظاهرا سعی کردن استخوانهای دایناسور ها رو حتی الامکان جا به جا نکنند و در جای خود بصورت طبیعی باقی بمانند . همچنین تخمهایی از این دایناسورهای گوشخوار یافت شده که اندازه آنها آدم رو هیجان زده می کنه . 

البته اولین چیزی که من یا اغلب ما فکر می کنیم اینه که با همچنین تخمی چند نفر می تونند صبح نیمرو بخورند !!! دیگه فکر ایرانیه دیگه !!!! 

من آدرس سایت سرزمین دایناسور ها رو در اینجا قرار می دم که بتونید شما هم یه سر بزنید .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد