Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

خواهر خوانده های شهر سسکتون

شهر ها هم تو دنیای خودشون مثل ما انسانها خواهر خونده و برادر خونده دارند تا اونجایی که من هم می دونم  بعضی از شهر های ایران هم خواهر خونده داشتند مثلا فکر می کنم اصفهان خواهر خونده پاریس بود !!!!!!! اگر کسی مطمئنه بگه ما هم بدونیم . ملاک این کار هم معمولا علاقه شهرداران دو شهر و شبیه دیدن بافت و قدمت دو شهر و اهمیت آن از نظر جهانی و ... مطرح می شه . حالا از من نپرسید که اصفهان مگر شبیه پاریسه که اینو می گم . من تو اون مورد مطمئن نیستم و قراره که شما کمک کنید و بگید که کدوم شهر های ایران خواهر خونده دارند. از طرفی هم این فامیلیت ما که اصفهانی ها پسرخاله های پاریسی ها می شوند مرهون لطف شهرداران محترم دو شهر می شه .

اما شهر سسکتون هم مستثنی نبوده و تونسته تو این 103 سالگی از تولدش 5 تا خواهر خونده پیدا کنه حالا از کجا هستند این خواهران غریب به ترتیب اهمیت خواهم گفت : 

-         شیجیاژوانگ Shijiazhuang :

شهری در 320 کیلومتری جنوب پکن و مرکز استان هبی Hebei . شیجیاژوانگ تقریبا یک شهر نوپا با قدمت کم و صنعتی می باشد .

این شهر در جنوب رودخانه هوتو قرار دارد و بر خلاف گمنام بودنش برای ما نزدیک 9 میلیون جمعیت داره ( خوب چینه دیگه ) . 

-          چرنیوتسی Chernivtsi (  Чернівці ):

شهری در غرب اکراین با 250 هزار نفر جمعیت که به لحاظ صنعت کشاورزی معروف می باشد و دانشگاه چرنیوتسی هم در این شهر واقع شده است.

-          تمپر  Tampere :

شهری از استان فنلاند غربی در کشور فنلاند . این شهر 210 هزار نفر جمعیت دارد و University of Tampere با 12 هزار دانشجو همچنین Tampere University of Technology باز هم با 12 هزار دانشجو از مراکز مهم علمی این شهر می باشند

- یووم Umeå:

شهری زیبا در شمالشرق سوئد با 112 هزار نفر جمعیت . دانشگاه Umeå University از این شهر با 29 هزار دانشجو و 4500 کارمند از دانشگاههای معتبر و با اصل و نسب به حساب می آید . جالب اینکه این شهر یووم با شهر کاشان خودمون هم خواهر خونده هست . ( این یکی رو من گفتم از ایران اگر خواهر خونده دیگه ای می شناسید از ایران بگید .

-          کیتاهیروشیما Kitahiroshima 北広島市:

شهر کیتا هیروشیما که البته با شهر هیروشیما فرق داره از شهر های منطقه هوکایدو است این شهر در سال 1996 بنا نهاده شد . جمعیت این شهر 61 هزار نفر است. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد