Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

پاسخ به سوالات شما

دو نفر از خوانندگان وبلاگ سوالاتشون رو مطرح کردند و از  اونجا که قصد داشتیم یه کم بیشتر و توضیح بدیم و ممکنه که سوال مشترک خیلی ها باشه تصمیم گرفتیم بعنوان یک پست مجزا  به اون بپردازیم 

سلام دوست عزیز ، من چند روز پیش با وبلاگ شما آشنا شدم و تمام مطالب را از ابتدا مرور کردم. تقریباً این کار رو برای تمامی وبلاگهای کانادایی انجام دادم زیرا تا چند ماه دیگه اگر خدا بخواهد و مشکلی بوجود نیاید ویزای من درست میشه و البته برای کبک! وبلاگ شما بیشتر مطلب داره و بیشتر به آدم کمک میکنه ولی خوب شاید به دلیل اینکه تبلیغ کمتر ازش شده و درباره ساسکاچوآن محوریت داره نظر کمتر داره و فقط خواننده داره! مثل من که فقط خواندم. خوب امیدوارم موفق باشی و به کارت ادامه بدی، فقط چند سوال. الان وضعیت کار در ایالت شما چطور است؟ آیا به نظر شما یک تازه وارد مانند من می‌تواند بارو بندیل را جمع کند و از مونترال به آنجا بیاید و فرصت‌های بهتری داشته باشد (من مهندس صنایع هستم)؟ و سوال بعدی اینکه شنیده‌ام که هوای آنجا بسیار سردتر از تورنتو و مونترال است آیا درست است؟  خیلی دوست دارم با چشمان باز بهترین انتخاب را انجام دهم پس نکات شما بسیار می‌تواند به من کمک کند. آیا امکان دارد با ایمیل با شما در ارتباط باشم؟ تشکر
کامیار

ممنونم کامیار عزیز , امیدواریم حالا که وقت گذاشتی و وبلاگ رو کامل چک کردی , مطالب مفیدی پیدا کرده باشی.

دلیل ما از ادامه کار این وبلاگ احساس نیاز عده ای هر چند اندک به اطلاعات اون جهت مهاجرت هست و این عده مرتبا رو به ازدیاد هستند ولی در کل حرف شما درباره محوریت ... این حرفها درسته .

درباره کار باید بگم که در دو ماه اخیر وضعیت کار و بازار کار بطرز قابل توجهی مانند سایر نقاط کانادا ضعیف شده است . اما هنوز شرایط برای برخی مشاغل و حرف خاص بسیار مناسب است . و این کاری که شما می گید که روزی بخواهید به سسکچوان بیایید کاری که خیلی هموطنانمون انجام دادند و از استانهای دیگه به سسکچوان اومدند برای کار و زندگی ارزونتر و آرومتر .

3 استان پریری: منیتوبا , سسکچوان و آلبرتا جزء استانهایی با آب و هوا های سرد در کانادا هستند , البته نسبت به تورنتو سرد ترند اما نسبت به مونترال نمی دونم. ولی درباره کار در مونترال باید بگم که یک اختلافی در کانادا بین درآمد و دستمزد مهاجرین و کانادایی ها وجود داره که این اختلاف در مونترال تقریبا بالاترین در بین شهرهای بزرگ کانادا هست که 4-3 روز آینده یک پست در مورد این مطلب خواهیم نوشت که می تونه برای شما مفید باشه .

 پیروز باشی دوست من و امیدوارم کار ویزات سریعا درست بشه .

===============================================

سلام دوستان عزیز
من اومدم یا یه عالمه سوال بی جواب که مغزمو دارن می خورن
بازم مجبورم به شما زحمت بدم
اما سوال هام

1_
نوع ویزایی که از طریق مهاجرت کار آفرینی استانی می دهند چیست ؟ یعنی ویزای موقت 2 ساله هست یا اقامت دائم مشروط ؟

2_
بهترین استان برای مهاجرت کار آفرینی استان کدام است ؟ (البته می دونم که ساسکاچوان یکی از بهترین هاست ولی گویا استان نیو برانزویک مبلغی به عنوان تضمین نمی خواد بزاریم تو حسابش)

3_
چه مدت ملزم به زندگی و کار در استانی که از طریق اون وارد شدیم هستیم تا اقامت دائم غیر مشروط رو بدن و بتونیم در استان های دیگه زندگی کنیم ؟؟

4_
مبلغی که به عنوان تضمین در حساب استان می ریزیم چه مدت طول می کشد تا آزاد شود و آیا امکان آزاد نشدن وجود دارد ؟؟

5_
آیا باید برای مهاجرت کارآفرینی استانی حتما نوع بیرینسی که قصد تاسیس آن را داریم از قبل و در فرم مهاجرتی اعلام کنیم و اگر بیزینسی متفاوت با طرحی که در فرم تقاضا ذکر کردیم راه اندازی کنیم آیا خلاف کرده ایم ؟ در این صورت امکان برنگشتن مبلغ تصمین و ابطال ویزا وجود داره ؟؟

6_
آیا در برنامه کارآفرینی استانی فرزندان مجرد و مشغول به تحصیل بالای 22 سال هم با پرداخت مبلغی اضافه می تونن اقامت بگیرن همراه دیگر اعضای خانواده ؟؟؟
واقعا شرمنده به اندازه چند ساعت مشاوره با وکیل سوال پرسیدم

خواهش می کنم تا اونجایی که بدونیم سعی می کنیم جواب بدیم .

1-      اقامت دائم

2-      انتخاب بهترین استان به شرایط شما بستگی داره اگر یک میلیارد تومان سرمایه دارید که حداقل بتوند نصفش رو منتقل کنید بریتیش کلمبیا هم انتخاب عالی هست , اما بطور کلی من زیاد راجع به نیوبرانزویک نمی دونم ولی اینو می دونم که در سسکچوان در هنگام مصاحبه وکیل می تونه از طرف شما مصاحبه کنه اما در نیوبرانزویک فقط خودتون باید به زبان انگلیسی مسلط باشید و زحمت مصاحبه با آفیسر رو بکشید.

3-      شاید قوانین استانها متفاوت باشه اما در مورد سسکچوان شخص باید حداقل 3 سال آدرس محل سکونت در استان داشته باشه که مکاتبات اداری با اون آدرس انجام بشه .

4-      من در مورد سسکچوان فقط می تونم بگم که در صورت ایجاد اولین حرکت + جهت راه اندازی بیزینس این پول بر می گرده و بر نگشتن پول وجود نداره . مگر اینکه خودتون دنبال راه اندازی کاری نباشید و زمان فرجه جهت راه اندازی بیزینس تموم بشه .

5-      شاید اگر از سهمیه بخشی خاص , مانند کشاورزی اقدام کنید و وارد مجموعه دیگری بشید شاید این اتفاق بیافته ولی بطور کلی بنظرم بهتره با وکیلتون مشورت کنید ( نگرانم جواب غلط بدم )

6-      فرزندان بالای 22 سال هم در صورت اشتغال به تحصیل در قالب همون پرونده اصلی اقامت می گیرند.

خواهش می کنم ( نکته : لطفا با توجه به اینکه اطلاعات از دوستی که به تازگی با این روش به سسکچوان اومدند گرفته شده لذا جهت اطمینان حتما خودتون بررسی های کافی رو انجام بدید .

آقا مجید در انتخاب و پیشبرد هدفتون موفق باشید .

نظرات 7 + ارسال نظر
مجید 1387/10/15 ساعت 10:56 ق.ظ

سلام
مرسی از پاسخ به سوالاتم
واقعا خیلی خیلی لطف کردی
نمی دونم چطوری قدر دانی کنم

امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشی

خواهش می کنم مجید عزیز

کامیار 1387/10/15 ساعت 11:11 ق.ظ

سلامی دوباره و تشکر ویژه از راهنمایی‌های شما! آنقدر سوال درباره مهاجرت و مسائل پیرامون آن دارم که از این به بعد بسیار مزاحم شما خواهم شد. خوب پس آنطور که من فهمیدم اوضاع در ایالت شما بسی بهتر از دیگر ایالات است و در سال بعد نیز خواهد بود. اگر زحمتی نیست اندکی از میانگین درآمدها در آن استان و هزینه‌ها (شامل هزینه‌های اجاره خانه، مالیات‌ها و خرجهای روزمره مانند غذا و رفت و آمد و ...) بنویسید و اینکه یک مهاجر تازه‌وارد در چه مشاغلی و با چه مدرک تحصیلی در آن استان شانس پیداکردن کار برایش بیشتر است؟ اینها تمام نگرانی‌های من و بسیاری از دوستان آماده مهاجرتم هست که همگی در سال آینده (شمسی) خواهند آمد و می‌خواهند بدانند که چه کار کنند تا شانس بیکاری کمتری داشته باشند و کمتر مجبور به مصرف پس‌انداز سالها کار در ایران باشند!
بدون شک سال آینده ایرانیان از بزرگترین گروه‌های مهاجر خواهند بود و در سال بعد تعداد مهاجرین ایرانی نسبت به سال‌های پیشین بیشترین خواهد بود. بسیاری از دوستان استان آلبرتا را انتخاب کرده‌اند و بسیاری نیز (مانند من) هنوز درحال بررسی بیشتر هستند. کلاً آیا ساسکچوآن را به مهاجرین تازه پیشنهاد می‌دهید؟ به نظرم شما به خوبی با مشکلات تمام استانها و مشکلاتی که مهاجران با آنها درگیر هستند کم و بیش آگاه هستید. نزدیک به ۵۰٪ مهاجران طبق آمار رسمی اداره مهاجرت کانادا اونتاریو را مقصد نهایی خود قرار می‌دهند ک به نظرم این روش سنتی انتخاب، موقعیت را در استان‌های دیگر بازتر کرده‌است. تشکر از شما دوست عزیز
کامیار

دوست عزیز آقا کامیار ممنونیم از حسن نظرت نسبت به وبلاگ. تمام مواردی که شما خواسته بودید در پست های قبلی آورده شده می توانید با رفتن به بخش جستجو در سایت در سمت چپ بلاگ عبارت مورد نظر را تایپ کرده و دکمه جستجو در سسکچوان را کلیک کنید . امیدوارم به پاسخ سوالاتتان برسید .

بی تا 1387/10/15 ساعت 03:31 ب.ظ

سلام من می خواستم اگه ممکنه بگید تو آموزش زبان لهجه مثلا کانادایی با لهجه استرالیایی فرق می کنه و کسی که یه لهجه رو می دونه براش سخت می شه با لهجه دیگه حرف بزنه

مرسییییییی

راستش بیتا خانم من زیاد با لهجه استرالیایی آشنا نیستم ولی آنچه که می شه گفت اینه که کانادایی ها در لهجه تابع لهجه آمریکایی هستند (تقریبا ) اما استرالیایی ها نقریبا تابع لهجه بریتیش هستند . ولی معمولا هردو طرف براحتی برای هم قابل فهم هستند .

کامیار 1387/10/15 ساعت 04:26 ب.ظ

تشکر اطلاعات آورده شده بسیار مفید بودند.
پاینده باشید

علی رضا 1387/10/21 ساعت 05:24 ب.ظ http://ali_reza_naseri@yahoo.com

سلام و خسته نباشید . من علی رضا هستم .
در حدود ۵ ماه پیش از طریق روش سرمایه گذاری و برای استان نیوبرانزویک اقدام کردم . متاهل و ۱ پسر کاکل زری هم دارم.
۳ هفته پیش وکیل کاناداییم تماس گرفت و گفت که با پرونده تو موافقت شده و من باید آماده برای مصاحبه بشوم .
اولین مصاحبه در ایران برای گرفتن ویزای ۱۴ روزه و سپس مصاحبه دوم در نیوبرانزویک.
من در ایران یک قنادی دارم و قرار هم هست که در نیوبرانزویک یک قنادی دایر کنم.
سوال من اینه که کار من چقدر طول میکشه؟
- آیا نیوبرانزویک جای خوبیه؟ آب و هوا جطوره؟
- در مصاحبه جه جیزایی میپرسن؟
- آیا با حدود ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دلار می شه یه کار راه انداخت؟
- و مهمترین سوال این که من در ایران وضعم خوبه و زندگی بدی ندارم آیا این یه حرکت خوبی برای زندگی بهتر و پیشرفت هست؟

سلام علیرضای عزیز
نیو برانزویک جای خوبیه ولی باز هم این خوب بودن به نظر شما بستگی داره . تنها عیبش ایه که بعد از کبک که رسما فرانسوی هست . تنها استان هست که رسما دوزبانه است یعنی یه کمی باید روی فرانسه هم آشنایی داشته باشید و من نظر خودم رو می گم چون از فرانسه خوشم نمی آد برآم خوشایند نیست .
آب و هوای نیو برانزویک خوب هست یه کم شهر هاش کم جمعیته و کپیتال سیتی اون فقط 60000 نفر جمعیت داره .
در مورد سوالات مصاحبه کار من نیست باید از کسی پرسید که قبلا در نیوبرانزویک مصاحبه شده . ولی بطور کلی دوست دارند بدونند که شما از استانشون اطلاعات کافی دارید با هدف اومدید و مصمم هستید که کارتون رو در استان شروع کنید .
بلی در مورد کار شما فکر می کنم بتونید با این مبلغ صرف نظر از قیمت مکان کارگاه یا فروشگاه کاری رو را اندازی کنید .
مهمترین بخ پاسخ های من هم اینه که آقا علیرضا وقتی در چند ماه قبل بر پایه برخی استدلال هاتون تصمیم به مهاجرت به کانادا گرفتید , اکنون که در میانه راه هستید اینگونه دل به شک صحبت کردن فقط گامهاتون رو سست خواهد کرد . پس با تموم قدرت گام بردارید و به این فکر کنید که اونچه که عامل پیروزی می شه انگیزه قوی شماست نه مکان شما !
پیروز باشید

مریم 1387/11/10 ساعت 12:00 ق.ظ

سلام ممنون بابت اطلاعاتی که راجع به مهاجرت به کانادا نوشتین . من می خوام برای کبک اقدام کنم مشکل زبان هم ندارم لیسانس مترجمی فرانسه دارم سابقه کار هم دارم پیش چند تا وکیل هم رفتم بهم گفتن شرایطت خوبه و امتیازت عالیه اما سوالی که من دارم اینه که من بهتر که وکیل بگیرم یا اینکه خودم اقدام کنم البته فرمهاشو دانلود کردم اما نمیدونم خودم پرشون کنم یا نه ؟؟آیا وکیل کار خاصی میکنه یعنی ارزششو داره 3-4تومن پول وکیل بدم؟ممنونم

اگر وکیلتون واقعا وکیل باشه یعنی lawyer ارزشش رو داره ولی اگر مشاور و کار راه انداز و CSIC و این حرفها باشه خودتون انجام بدید بهتره البته من خودم از lawyer استفاده کردم . حالا بقیش بعهده خودتون هست ( می دونید استفاده از lawyer بهتون وجه خواهد داد , که با خودشون خواهند گفت که این بابا سرش شلوغه و نمی رسه وکیل گرفته که کار هاش رو پی گیری کنه و به همین دلیل هم مهمه که وکیلتون در کانادا باشه نه تو ایران و ...
موفق باشید

افشین 1388/05/23 ساعت 01:50 ق.ظ

من دانشو هستم و می خوام به کانادا بیام چه کاری باید انجام بدهم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد