Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

اتومبیل در کانادا

همه ایرونی ها دوست دارند وقتی به بلاد کفر میان یه ماشینو و یه خونه ویلایی و ترجیحا یه قایق و هواپیمای شخص داشته باشند. حالا من به دو مورد آخر کار ندارم ولی دو مورد اول که ماشین و خونه بودند اگر طرف با مایه وارد کانادا بشه معمولا قابل دستیابی هستند و اگر مثل ما فقرا به کانادا اومده باشه ماشین که زیاد مشکل نیست و حتما در سال اول بدست میاد اما خونه یه ۵-۴ سالی کار می بره تا به وام برسدی و بعد انشاا.. 

 حالا قایق و هواپیمای شخصی هم ....آرزو بر جونان عیب نیست . البته قایق موتوری برای تفریح در روخونه سسکچوان در تابستون هم کرایه می دهند هم میشه خرید قیمتش هم زیاد نیست شاید تو پستهای بعدی از اون هم بگم اما قایق تفریحی بزرگتر که اتاق دار باشه و مجهز باشه شرایطش متفاوته ..

ولی فعلا دوباره بحث شیرین ماشین . البته نظراتی که در مورد اتومبیل ها می دم نظر شخصی خودم هست( یعنی کوچیک شما حامد )و منتظرم نظر شما رو هم راجع به اتومبیل مورد علاقه خودتون بدونم . 

گفتم حامد یاد یک چیزی افتادم : قبل از ژانویه تو سسکتون تو یه جمعی بودم دیدم از حامد داره صحبت میشه که آره وبلاگ مهاجرت به استان سسکچوان ۳-۲ نویسنده داره من هم گوشهامو تیز کردم و یه کم نزدیکتر رفتم . خلاصه دنبال نویسنده هاش و شناساییشون بودند . من هم در حالی که با موبایلم ور می رفتم خوب گوش می کردم و بلاخره نتیجه این شور و مشورت اونها به اینجا رسید که احتمالا نویسنده حامد .... باید باشه . منهم راستش خندم گرفته بود , چون من کنارشون بودم و از طرفی حامد اسم مستعار منه . تو دلم می گفتم شما به حامد چکار دارین بخونید خوشتون اومد نظر بدین و خوشتون نیومد اعلام کنید. نهایتا رفتن سراغ حامد .... بنده خدا. 

بگذریم. 

بطور کلی تعداد اتومبیل ها در سسکتون بیشتر از رجایناست . تو رجاینا بیشترین اتومبیل هایی که به چشم می خوره پونتیاک و شورولت و تویوتاست . از ماشین های اروپایی بنز و بی ام دبلیو مینی کوپر دیده می شه اما بقیه اتومبیل های اروپایی که تو ایران معمول هست اینجا نیستند ولی ساب , ولوو , پورشه  و چند تا سوپر اسپرت مثل فراری رو کم و بیش میشه دید. 

 اما تمامی مدل های ماشین ساخت آمریکا و ژاپن و گاها کره به وفور یافت می شوند. محدوده قیمت بیشتر اتومبیل های نو بین 30-15 هزار دلاره و محدوده قیمت اتومبیل های 5-3 سال کار کرده بین 20-8 هزار دلاره . من که چشمام سفید شد اینجا یه پژو بیبینم ولی نشد (206-405) 

آخه من تو ایران پژو داشتم.   

تو سسکتون هم به تعداد اتومبیل بیشتر تقریبا وضع به همین منواله ولی در سسکتون به نظر میاد مردم به شورولت بیشتر از پونتیاک علاقه نشون دادند و تعداد این برند از اتومبیل بیشتر به نظر می رسه .بعد از اون هم هوندا ( آکورد , سیویک و ... ) زیاد به چشم می خوره و تویوتا در رده بعدی قرار می گیره. 

حالا من به این سلیقه کجم چی می تونم بخرم مهم نیست ولی از اونجایی که آشنایی با وضعیت طراحی و امکانات فنی اتومبیل ها دارم اینجوری بگم . معرفی می کنم : 

 

کادیلاک اسکلید:  

 

 

 

با سیستم ناویگیشن و موتور نورث استار 6000 سی سی و چهار چرخ متحرک و مصرف بنزین تقریبا 12 لیتر در 100 کیلومتر جاده با مدل 2006 حول و حوش 29-26 هزار دلار گیر میاد . 

 

 

دوج رم :  

 

 

 

 این وانت بار با موتور توربو دیزل 6700 سی سی به اندازه یه کامیون بزرگی گشتاور داره من دوست دارم هیولا صداش کنم . واقعا نمی دونید از نزدیک چه ابهتی داره . با چها چرخ متحرک و امکانات بسیار خاص  مثل باک یدکی .... تقریبا 40 هزار دلاره 

 

 

هوندا :

 

  

خوب کم کم توقعاتمون پایینتر میاد . هوندا سیویک و آکورد اینجا مثل یه مدل استاندارد رایج شده و بسته به مدلش تقریبا از 8 تا 18 هزار دلار قابل خریداری هست به نظرم تو آب و هوای کانادا خوب امتحانش رو پس داده . 

 

 

پونتیاک : 

  

 

 

پونتیاک هم از اون دسته اتومبیل هایی است که اینجا به وفور یافت می شه و علیرغم امکانات خوب و ظاهر اسپرتیش قیمتش خیلی مناسبه . معمولا یه پونتیاک خوب بسته به امکانات و مدلش بین 10-4 هزار دلار قابل دستیابی هست . 

================================================ 

ولی حتما این سوال براتون پیش اومده که حالا خودت چی داری اینقدرحرف زدی. 

این ماشینه منه : 

 

 

 

 البته اونقدر ها هم بد نیستا !!!شوخی کردم می خوام از اسنو موبیل هم بگم. 

در شهر بدلیل اینکه معمولا سریع معابر از برف پاک می شه هم نیاز نیست و هم امکانپذیر نیست که از اسنو مبیل استفاده کرد. ولی در حومه شهر مسیر های فرعی و جاهایی که راه مشخصی وجود نداره وقتی برف می شینه میشه خوراک اسنوموبیل اکثر مزرعه داران سسکچوان برای مواقع اضطراری یه اسنومبیل هم تو انبار کنار می گذارند. هم مصرف بنزینش کمه - در هوای 50- درجه هم براحتی روشن می شه - تو برف هم عالی میره. قیمتش هم بسته به مدلش و امکاناتش ( بعضی هاشون گرمکن دست دارند اسکی های جلوشون فنر و کمک های متفاوت داره و ... ) از 2000 دلار شروع میشه و تا 5000 دلار هم میرسه . 

 

 

 

============================================== 

آخرین کشفم رو هم می خوام خدمتتون اعلام کنم : Mazda=Ford 

چند ماه پیش یه فورد وانت قدیمی دیدم خیلی ظاهرش برام آشنا بود یه دفعه دوزاریم جا افتاد که اینکه همون وانت مزدا 1600 خودمونه تو ایران که هنوز هم به نام مزدا 2000 داره تولید می شه ای دل قافل رفتم جلوتر دیدم بلی داشبردش هم مثله همونه .واقعا این غربی ها باهوشند که 30 سال پیش از روی مدل های 30 سال بعد ساخت ایران نمونه برداشتند .رفتم از اونترنیت تحقیق کردم دیدم بلی خودشه . باز هم جا.سو . سی صنعتی کردند و عکسها هم همینو اذعان می کرد.

بلی خلاصه این مزدا ما هم ماله همین ینگه دنیاست . چند تا عکس ازش می گذارم که برای شما هم قابل تشخیص باشه. 

 

 

 

 

 

راستی در مورد ماشین های بالا من فقط سلیقه و نظر خودمو گفتم . نظر شما هم برام جالبه میشه در بخش نظرات به بحث نشست . 

================================================ 

حامد

نظرات 9 + ارسال نظر
علیرضا 1387/10/26 ساعت 12:35 ق.ظ

آقا حامد سلام

بلاگ جالبی دارید . من پزشک هستم و برای پروسه اقامت کانادا اقدام کردم . حدود 1 سال و نیم از پروسه میگذره و فکر کنم 3 4 سال دیگه مصاحبه انجام بشه البته عجله نیست (: تو این فرصت برنامه هام رو اینجا سر و سامون میدم و میام کانادا . میخوام تا جایی که بشه اطلاعات در مورد نحوه زندگی هزینه های ماهیانه . خونه خرج خورد و خوراک و این مطالب را تحقیق کنم و بلاگ شما جالب بود . امیدوارم اطلاع رسانی را ادامه بدهید چون برای کسانی که قصد اومدن به کانادا دارند خیلی مهمه .

ممنونم

sepand_2@yahoo.com

آقای دکتر علیرضای عزیز
با داشتن خوانندگان خوبی چون شما حتما ادامه می دهیم و هدف ما جز این نیست که به افرادی که قصد شروع دارند اطلاعات اولیه بدهیم . و خوشحال می شیم اگر تا کنون در این کار موفق بوده ایم .
با تشکر از شما دوست عزیز

ًثظش 1387/10/26 ساعت 04:34 ق.ظ

salam

agha az Chrisler nagofty, migan mashineh khaily khoobiyeh, ba technology Benz az saleh 2000 tolid shodeh.

Reza-BC

بلی رضا جان ماشین بسیار خوبی هست و معروف ترین مدلش که خیلی متفاوته پی تی کرویزر هست. ولی خوب از اونجایی که در sk کمتر از بعضی اقلام بود ازش صحبت نکردیم . چون ما از خیلی مدلها مثل لینکلن , بیوک , الدزموبیل و ... هم که اینجا به چشم می خورند رو صحبتی ازشون نکردیم.

Majid 1387/10/26 ساعت 10:28 ق.ظ

خیلی جالب بود

از اینجور پست ها بیشتر بذارید

حتما با کمال میل

شبنم 1387/10/26 ساعت 12:45 ب.ظ http://shkh43@yahoo.com

با سلام
بعد از مدتها مجدد بقدری بانمک نوشته بودید که دلم نیامد ننوشته بگذرم گرچه خیلی از مدل ماشینها سر در نمیارم ولی شیوه نگارشتون خیلی به دل نشست امیدوارم که همیشه این روحیه تون را حفظ کنید .
فعلا"

ممنونم از لطفتون . سعی می کنیم همین شرایط رو حفظ کنیم . باز هم متشکریم از انرژی مثبتی که به ما دادید

خبرخوان «وبلاگ‌های ایرانیان کانادا» در پرشین‌بلاگرز ارائه شد. از این پس در پرشین بلاگرز آخرین مطالب وبلاگ شما قابل استفاده علاقمندان خواهد بود. نام وبلاگ شما نیز در لیست این دسته از وبلاگ‌ها قرار دارد.
http://persianbloggers.blogspot.com/2008/11/canada-p.html

ممنونم دوست من لطف کردید

مرجان 1387/10/26 ساعت 10:46 ب.ظ http://www.chn.ir

سلام.خوشحالم که بازم شروع به نوشتن کردین نمی دونم من رو به یاد دارید یا نه .چند ماه قبل زحمت کشیدید و به ایمیل هام جواب دادین.ما با خانم امیرزاده شروع کردیم و در مسیرمهاجرت با ساسکاتون هستیم امیدوارم به زودی واز نزدیک با شما آشنا بشم.بازم ممنون به خاطر اطلاعاتی که می دید.

امیدوارم موفق باشید. با آرزوی دیدارتان.ممنون

داود 1387/10/28 ساعت 12:40 ب.ظ http://wegocanada.persianblog.ir

سلام به بروبچز با حال ساسکاچوان
خیلی وقت بود سر می‌زدم بهتون و چیزی نمی‌نوشتم. بالاخره تصمیم گرفتم این بار یه سلامی عرض کرده باشم.
راستی حامد جان مرسی از مطلبی که نوشتی. در مورد خرید ماشین اونجا اوضاع چطوره؟
قسطی؟ نقد؟
می‌دونم که دو نوع وجو داره. اگه برات امکان داشت در این مورد توضیح بدی ممنون می‌شم
موفق باشید

قربون آقا داود گل . حتما خواهیم نوشت از اون هم .

کامیار 1387/10/29 ساعت 11:40 ق.ظ

سلام دوست عزیز و تشکر از مطالبتون. من به شخصه از ماشین‌های آمریکایی بیشتر خوشم می‌آید. ولی نمی‌دونم آیا اونجا ماشین شاستی بلند بهتره؟ یعنی آیا برف و یخبندان مانع حرکت ماشین‌ها می‌شود؟ راستی توی اون سرما ماشین‌ها دچار مشکل نمی‌شوند؟ راحت روشن می‌شوند؟ اینجا که یکم هوا سرد میشه همه چیز ماشین به هم می‌ریزه!

تشکر

نه دوست من اینجا ماشین های رایج به دلیل اینکه مرتب سروی و نگهداری می شوند مشکلی برای روشن شدن حتی در ۳۵- هم ندارند مگر اینکه ماشین تو مایه های پیکان ۴۶ ما باشه .
اتومبیل های شاسی بلند یا هموم suv در اینجا به سیستم های جدید کنترل پایداری مجهزند که نه تنها تعادلشون در یخ کم نیست بلکه بدلیل وزن زیاد شرایط بهتری از اتومبیل های عادی دارند

سعید 1387/11/07 ساعت 05:02 ب.ظ

سلام آقا حامد.

می‌خواستم از شما این سوال ووو بپرسم که عکسDODDGE RAM را خودتون با دوربین گرفتین.؟یعنی‌ تو استان SK است؟

خیر دوست من من عکس رو نگرفتم ولی در همین سسکتون هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد