Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

افزایش ناگهانی متقاضیان مهاجرت سرمایه گذاری و استانی

به نقل از خبرنامه سازمان مهاجرتی پردیس افرا

از یکم ژوئیه 2011 تغییرات مهمی در قوانین مهاجرت فدرال کانادا بوجود آمده است , با کاهش سهمیه در بخش سرمایه گذاری و نیروی کار ماهر و متوقف شدن پذیرش متقاضی در بخش کارآفرینی فدرال انتظار می رود موج جدیدی از متقاضیان بسوی برنامه سرمایه گذاری کبک و برنامه کارآفرینی استانی حرکت کنند که قطعا ترافیک عملیاتی در ادارات مهاجرت مذکور را به زودی بالا خواهد برد. 

به اصل خبر توجه فرمایید:

                                   **خبر مهم **                                       

بر اساس نتیجه و تصمیم نهایی وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا در 24 ژوئن 2011 در سه گروه مهاجرپذیر فدرال شامل : سرمایه گذاری فدرال , کارآفرینی فدرال , نیروی کار ماهر فدرال تغییرات قابل ملاحظه ای به شرح زیر بوجود آمد :

1-     سرمایه گذاری فدرال ( Federal Investors )

-          از تاریخ 1 ژوئیه 2011 مقارن با 10 تیرماه 1390 سالانه فقط 700 پرونده در این گروه پذیرفته می گردد و این در صورتیست که سابقا سالانه حداقل 1500 تقاضا برای این گروه دریافت می شد . ( در برنامه سرمایه گذاری فدرال متقاضی با پرداخت حداقل 180 هزار دلار و داشتن برخی شرایط دیگر برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام می کرد)


2-     کارآفرینی فدرال (Federal Entrepreneur Program )

-          تا اطلاع ثانوی پذیرش پرونده در این زیرگروه متوقف می شود و متقاضیان این زیر گروه می توانند از برنامه های کارآفرینی استانی برای ورود و ایجاد بیزینس در کانادا استفاده نمایند.


3-     گروه نیروی کار ماهر (Skilled worker  )

-          29 رشته مورد نیاز این گروه همچنان به قوت خود باقیست , اما ظرفیت این گروه نیز نسبت به سال گذشته محدود تر شده است . ظرفیت پذیرش مهاجر در هر رشته شغلی از این گروه از 1000 نفر به 500 نفر کاهش یافته است و تا سال بعد حداکثر 10000 پرونده در این گروه پذیرفته خواهد شد . این در صورتیست که در سال قبل مجموع ظرفیت پذیرش نیروی کار ماهر 20000 نفر بود .


در سایر زیر گروهها و برنامه های مهاجرتی تغییری رخ نداده ولی قطعا شاهد افزایش ترافیکسرمایه گذاری کبک و کارآفرینی های استانی کانادا که ناشی از کاهش پذیرش برنامه های فدرال است خواهیم بود.