Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

دیدنیها و مناطق تفریحی کانادا

تصمیم داریم از حالا به بعد به برخی دیدنیها و مناطق تفریحی کانادا را به شما معرفی کنیم . یادم میاد زمانی که می خواستم سسکچوان را برای زندگی انتخاب کنم . یکی از دوستانم که در کانادا بود می گفت مرد حسابی تمام عشق و زندگی در اینجاست که دریا داره وقتی می ری لب ساحل و نگاهی به افق می اندازی لذت می برید ( حالا من نمی دونم منظورش دقیقا افق بود یا عمود  )

اما من حرفش رو گوش نکردم و برنامه ریزی هام رو بر اساس ورود به سسکچوان انجام دادم . و مدتها بعد فهمیدم که بابا جون اینجا هم همچین بی دریا نیست.

می خوام راجع به منطقه ساحلی در نزدیکی سسکتون صحبت کنم . البته سایر دوستان من سفارش اکید کردند که جانب ادب و .... و این حرفها رو رعایت کنم تا مطلبم در بلاگ باقی بمونه . من هم  گفتم چشم . و با اینکه عکسهای زیادی از قبل آماده کرده بودم . مجبور شدم خیلی هاش رو در وبلاگ قرار ندم.

بریم سر اصل مطلب .

ساحل پارادایز (  paradise beach )  در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر سسکتون واقع شده برام خیلی جالب بود که خیلی از مهاجرانی که سالهاست در کانادا هستند از وجود اون بی خبرند. این ساحل رسما در اواخر خرداد و تیر و اوائل مرداد شلوغ و پر رفت و آمد هست یکماه قبل و بعدش هم مردم میان ولی خلوت تر هست . 

 

  

ساحل پارادایز که در کنار b.a.r.e.a.s.s parking  قرار داره در واقع ساحل رودخونه سسکچوان جنوبی هست که در این قسمت چون کاملا ماسه ای هست و عرض رودخونه هم زیاد هست گاها موجهای خفیفی هم همراه با نسیمی آرام از رودخانه به ساحل در جریان هست , حس لب دریا بودن رو به آدم می ده.  

 

 

تو تیرماه واقعا صفایی داره چون هم شلوغه هم اینکه امکانات بیشتری رو خواهید دید . حمام آفتاب البته عکسهایی که در اینجا خواهید دید مربوط به اوائل شهریوره .

درمیانه رودخانه قسمتهای ماسه ای هست که فکر می کنم آبرفت روخونه بوده که انجا جمع شده و شکل تقریبی لوزی رو داره حالا نمی دونید که این تکه های وسط رودخونه چه نعمتهایی هستند که افرادی که تمایل دارند با پوشش مادرزادی حمام آفتاب کنند به این قسمتها می روند و تقریبا فکر می کنم که رسم هست که افرادی که به اون قسمت می روند باید زورکی راحت تر باشند

 

  

 

خلاصه جای خوبی چون اطراف هم سرسبز هست بد نمیگذره . ما هم رفتیم اما نه در قسمت مادر زادی , در همون قسمت پدرزادی خوش گذروندیم . ( راستی بحث رعایت نظافت و تمیزی مکان بعد از اتمام تفریح رو در این مکان خیلی باید جدی گرفت .) البته الان دمای هوا در پارادایز بیچ 5- هست هرکی اهلشه بسم ا...

چند عکس و نقشه تلفیقی که خودم جهت آشنایی با منطقه درست کردم رو ضمیمه کردم و بقیه عکسها رو هم دوستان گفتند صلاح نیست همونهایی که گذاشتم با رعایت نکات اسلامیه ( امیدوارم وبلاگمون فی لتتتتر ) نشه.

  

حالا به نظر شما دریا با شور بهتره یا رودخونه با آب شیرین ؟ یا اصلا مهم اینه که ساحل داشته باشه و دریا و رودخانه فرق نداره ؟ پاسخ بعهده شماست ...

================================================= 

خوش باشید 

 حامد

نظرات 7 + ارسال نظر
Majid 1387/10/30 ساعت 06:24 ب.ظ

خیلی باحال بود

خواهش

از فردا 1387/10/30 ساعت 06:39 ب.ظ

جالب بود.

خواهش می کنم

ای ول.
من عاشق مراکز تفریحی هستم.:) لطفا راجع به باشگاههای ورزشی وسینما و تئاتر و اینا هم به تفضیل بنویسید.بازم ممنون که زحمت میکشید.

حتما . رو چشمام

ایول بابا .چند وقتی بود گرفته بودم و نخندیده بود .مرسی .بلاخره خنده رو لبام اومد . راستش آنقدر عکسای یخی دیدم تو این مدت که نمی تونستم تصور کنم اینجا همون ساسکچوانه . خوش باشید.

امیدوارم همیشه لبت خندون باشه .

جالب بود ممنون

خواهش می کنم . هنوز تموم نشده . منتظر پست بعد باشید

کامیار 1387/11/05 ساعت 12:59 ب.ظ

سلام و ممنون از پستتون. البته من که دریا رو بیشتر ترجیه می‌دم ولی خوب اگر نبود چه کنیم دیگه لنگه کفش هم در بیایان غنیمته :-))
اما اگر میشه لطفاً درباره اسکی هم بنویسید و بگید که در کدام مناطق کانادا میشه اسکی کرد و آیا تو اونتاریو و کبک هم میشه یا نه؟ آخه نیست که همش اونجا سرده و برفندگی میشه همه فکر می‌کنن میشه مثل آب خوردن جایی رو پیدا کرد و اسکی کرد. ما هم که عشق اسکی‌ی‌ی‌ی‌ی، حالا ممنون میشم یه توضیحکی بدید.
با آرزوی شادی روز افزون برای شما.

خواهش می کنم به افتخار شما آقا کامیار عزیز
پست بعدی رو به اسکی اختصاص می دهیم

مهرزاد 1388/10/28 ساعت 11:40 ب.ظ

سلام حامد جان مهرزاد هستم مطالبت خیلی خوب بود استفاده کردم امن دارم مهاجرت میکنک کانادا اسکیل وورکر اگه میشه یه آی د ی یاهو بمن بده که بتونم باهات گپ بزنم ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد