Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

اقتصاد دنیا در رکود و اقتصاد کانادا ؟

می دانیم رکودی که با یک حرکت آرام تقریبا از اقتصاد آمریکا شروع شد و اقتصاد جهان را مورد تاثیر قرار داد , همچنان علیرغم تزریق پولهای فراوان به اقتصاد کشور های بزرگ اقتصادی و کمکهای دولتی به اقتصاد این کشور ها کاملا مهار نشده است .

در این بین شرایط اقتصادی کانادا با توجه به اینکه استانهای این کشور در بسیاری از سیاست ها مستقل هستند هر یک شرایط خاص خود را دارند ونهایتا وضعیت اقتصادی کانادا برآیندی از مجموع وضعیت اقتصادی تمام استانها خواهد بود.

ولی اینطور که از اخبار می شنویم وضعیت اقتصادی استان سسکچوان نه تنها با بحران جدی روبه رو نیست بلکه در پاره ای موارد با رشد نیز مواجه بوده است.  

 

 

بر اساس گزارش گروه خبری وبلاگ سسکچوان : استان سسکچوان با بیش از 23 درصد رشد تولید کالا در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته دومین رقم را در رشد تولید کالا در کانادا کسب کرد .

بر اساس همین خبر نیوفاندلند و لابرادور در مکان نخست ایستاد و این رقم برای کل کشور کانادا در همین زمان نسبت به سال گذشته 8 درصد بوده است.

از طرفی در ماه سپتامبر فروش وسائط نقلیه موتوری در سسکچوان با رشد 14 درصدی در شرایطی صورت گرفت که کل کشور کانادا رقم 2 درصد را تجربه کرده بود و این اعداد و ارقام باعث شد که استان سسکچوان در بین استانهای کانادا رتبه سوم را از این حیث به خود اختصاص دهد .

لایل استوارت وزیر اقتصاد و نوآوری سسکچوان گفت : " اینها دلایل مناسبی است تا با دید خوشبینانه به اقتصاد سسکچوان بنگریم علیرغم درگیری اقتصادی که جهان را فرا گرفته است ".

همچنین در 13 نوامبر 2008 یعنی 3 روز قبل کانفرنس برد کانادا (the Conference Board of Canada ) دورنمای اقتصادی استانهای کانادا را در پاییز 2008 منتشر کرد که بر اساس آن رشد حقیقی تولید ناخالص داخلی ( GDP ) در سال 2008 برای استان سسکچوان 5.2  درصد طرح ریزی شده است و برای سال 2009 این رقم 3.6  درصد پیش بینی می شود که برای هر دو سال این رقم بیشترین رشد تولین ناخالص داخلی در کل کانادا است .

بخشی از متن اصلی خبر :   

Yesterday, the Conference Board of Canada released its Provincial Outlook for Autumn 2008. The report indicates Saskatchewan is projected to have a 5.2 per cent increase in real GDP for 2008 and 3.6 per cent in 2009, the best performance in the nation for both years.

"When the Conference Board of Canada suggests our economy is in an enviable position of continuing this stellar economic growth, it adds to building the business and consumer confidence necessary for growth," Stewart said. "We are at a critical time in our history - and I believe the steps we have taken to reduce taxes and to reduce our debt are prudent measures that will contribute to our economic growth for a long time to come."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد