Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

دیدنیها و مناطق تفریحی کانادا

تصمیم داریم از حالا به بعد به برخی دیدنیها و مناطق تفریحی کانادا را به شما معرفی کنیم . یادم میاد زمانی که می خواستم سسکچوان را برای زندگی انتخاب کنم . یکی از دوستانم که در کانادا بود می گفت مرد حسابی تمام عشق و زندگی در اینجاست که دریا داره وقتی می ری لب ساحل و نگاهی به افق می اندازی لذت می برید ( حالا من نمی دونم منظورش دقیقا افق بود یا عمود  )

اما من حرفش رو گوش نکردم و برنامه ریزی هام رو بر اساس ورود به سسکچوان انجام دادم . و مدتها بعد فهمیدم که بابا جون اینجا هم همچین بی دریا نیست.

می خوام راجع به منطقه ساحلی در نزدیکی سسکتون صحبت کنم . البته سایر دوستان من سفارش اکید کردند که جانب ادب و .... و این حرفها رو رعایت کنم تا مطلبم در بلاگ باقی بمونه . من هم  گفتم چشم . و با اینکه عکسهای زیادی از قبل آماده کرده بودم . مجبور شدم خیلی هاش رو در وبلاگ قرار ندم.

بریم سر اصل مطلب .

ساحل پارادایز (  paradise beach )  در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر سسکتون واقع شده برام خیلی جالب بود که خیلی از مهاجرانی که سالهاست در کانادا هستند از وجود اون بی خبرند. این ساحل رسما در اواخر خرداد و تیر و اوائل مرداد شلوغ و پر رفت و آمد هست یکماه قبل و بعدش هم مردم میان ولی خلوت تر هست . 

 

  

ساحل پارادایز که در کنار b.a.r.e.a.s.s parking  قرار داره در واقع ساحل رودخونه سسکچوان جنوبی هست که در این قسمت چون کاملا ماسه ای هست و عرض رودخونه هم زیاد هست گاها موجهای خفیفی هم همراه با نسیمی آرام از رودخانه به ساحل در جریان هست , حس لب دریا بودن رو به آدم می ده.  

 

 

تو تیرماه واقعا صفایی داره چون هم شلوغه هم اینکه امکانات بیشتری رو خواهید دید . حمام آفتاب البته عکسهایی که در اینجا خواهید دید مربوط به اوائل شهریوره .

درمیانه رودخانه قسمتهای ماسه ای هست که فکر می کنم آبرفت روخونه بوده که انجا جمع شده و شکل تقریبی لوزی رو داره حالا نمی دونید که این تکه های وسط رودخونه چه نعمتهایی هستند که افرادی که تمایل دارند با پوشش مادرزادی حمام آفتاب کنند به این قسمتها می روند و تقریبا فکر می کنم که رسم هست که افرادی که به اون قسمت می روند باید زورکی راحت تر باشند

 

  

 

خلاصه جای خوبی چون اطراف هم سرسبز هست بد نمیگذره . ما هم رفتیم اما نه در قسمت مادر زادی , در همون قسمت پدرزادی خوش گذروندیم . ( راستی بحث رعایت نظافت و تمیزی مکان بعد از اتمام تفریح رو در این مکان خیلی باید جدی گرفت .) البته الان دمای هوا در پارادایز بیچ 5- هست هرکی اهلشه بسم ا...

چند عکس و نقشه تلفیقی که خودم جهت آشنایی با منطقه درست کردم رو ضمیمه کردم و بقیه عکسها رو هم دوستان گفتند صلاح نیست همونهایی که گذاشتم با رعایت نکات اسلامیه ( امیدوارم وبلاگمون فی لتتتتر ) نشه.

  

حالا به نظر شما دریا با شور بهتره یا رودخونه با آب شیرین ؟ یا اصلا مهم اینه که ساحل داشته باشه و دریا و رودخانه فرق نداره ؟ پاسخ بعهده شماست ...

================================================= 

خوش باشید 

 حامد

در خواست همخونه برای یک تازه وارد

دوست خوبمون آقای محمد .... بزودی از طریق جاب آفر عازم شهر سسکتون هستند . اگر در بین دوستان سسکتونی شخص هست  که بتونه با این دوست خوبمون هم خونه بشه لطفا در قسمت نظرها از همین پست ایمیلشون رو بدهند تا در اختیار محمد آقا قرار بگیره . 

 امیدواریم همه دوستان صرفنظر از نام وبلاگ , تعدد نظر ها و اختلاف نظر ها یاری کنند تا تازه واردان به سسکچوان کمتر به سختی بیافتند . قبلا از همه دوستانمان که که با خبر پراکنی این مطلب محمد آقا را یاری می کنند تشکر می کنیم.

بیشترین حفاری گاز و نفت در سسکچوان

به گزارش گروه خبری وبلاگ سسکچوان : استان سسکچوان به بالاترین رکورد حفاری چاههای نفت و گاز در این استان نزدیک شد. 

به نقل از منابع دولتی در پایان سال گذشته یعنی سال 2008 مجموعا تعداد 4045 چاه نفت و گاز در این استان حفر شده است که دومین رکورد در میان سالهای گذشته بود. بالاترین رکورد مربوط به سال 20۰3 با مجموع 4195چاه حفر شده بوده است . 

به گفته وزارت نفت و منابع طبیعی استان سسکچوان از این تعداد چاه 2824 چاه نفت و 1221 چاه گاز بوده اند. 

بیشترین حفاری بهمراه تعداد چاههای حفر شده مربوط به مناطق زیر بوده اند :

Weyburn-Estevan   1,398 -

- kindersley area   1,006 

- Lloydminster area  865  

- Swift Current   776   

  

 

لازم به ذکر است که یک سوم حفر چاهها در سال 2008 به شیوه افقی بوده است. 

صنعت نفت و گاز در استان سسکچوان در سال گذشته 15 میلیارد دلار در آمد ایجاد کرده و نزدیک به 4/4 میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه این صنعت هزینه شده است که مجموعا بصورت مستقیم و غیر مستقیم 29000 نفر کارآفرینی ایجاد کرده است .