Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

پرش از ارتفاع ‪۴۰‬کیلومتری ساسکاچوان کانادا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ساسکاچوان کانادا، فورنیه که در آخرین لحظه این پرش بی‌سابقه‌اش لغو شد، گفت مانند آنچه گاه در مورد پرتاب یک سفینه فضایی اتفاق می‌افتد، هوا برای انجام ماموریت مناسب نبود.

میشل فورنیه، چترباز ۶۴ساله فرانسوی که پرش بی‌سابقه او از بالونی در لبه استراتوسفر به زمین به علت نامناسب بودن هوا لغو شده بود، روز سه شنبه یکبار دیگر خود را برای این پرش آماده کرده است.


این چترباز در کابین یک بالون هلیومی قرار داده شده و از کپسول اکسیژن تنفس می‌کرد که ماموریت ناگهان لغو شد. هدف از تنفس از طریق کپسول اکسیژن آن بود که خون او از نیتروژن خالی شود و در نتیجه خطر آمبولی یا لخته شدن خون به دلیل تغییر فشارهای جو کاسته شود .

فرانسین گیتین سخنگوی فورنیه گفت پرش او به دلیل ابری بودن هوا و کمبود دید با مشکل روبرو شد اما وزش باد باشدت فزاینده باعث لغو شدن برنامه شد و با وجود اصرار تیم فورنیه برای انجام ماموریت، نهایتا تصمیم بر آن شد که موقتا برنامه کنار گذاشته شود.

ارتفاعی که فورنیه آرزوی پرش از آن را دارد، چهار برابر ارتفاعی است که هواپیماهای تجاری در آن پرواز می‌کنند.

این چترباز قبلا در سالهای ۲۰۰۲و ۲۰۰۳تلاشهای ناموفقی در این زمینه داشته است. آخرین بار بالون او پاره شد اما او برای این آزمایش بالون دیگری تهیه کرد. فورنیه می‌خواهد چهار رکورد جهانی را باهم بشکند: سریعترین و طولانی‌ترین سقوط آزاد، بلندترین ارتفاع برای پرش و بلندترین ارتفاعی که تاکنون انسان با یک بالون به آن رسیده است.

این آزمایش شاید باعث شود که روزی بتوان فضانوردان در حال پرواز را نجات داد.

برای این آزمایش، فورنیه یک لباس تحت فشار به تن می‌کند که می‌تواند دمای منهای صد درجه زیر صفر سلسیوس را هنگام پرش او به سمت زمین تحمل کند و در ضمن تجهیزات پیچیده‌ای برای فیلمبرداری به همراه خواهد داشت.

فرازهای این سقوط آزاد، توسط این دوربین ثبت خواهد شد به ویژه لحظهای که او با سرعت ۳/۵هزار کیلومتر در ساعت سرعت صوت را می‌شکند.

قسمت اول این ماموریت خطرناکترین بخش آن است : اگر فورنیه هنگام پرش بیهوش شود، چتر او بطور خودکار باز خواهد شد اما او نمی‌تواند هنگام صعود خود را از بالون بیرون بیاندازد یا ejectکند.

تیم فورنیه خود را برای انجام ماموریت در ساعت ده به وقت گرینویچ ( چهارده و نیم به وقت تهران) آماده می‌کند. صعود به ارتفاع ۴۰هزار متری توسط بالون بیش از دو ساعت طول می‌کشد اما سقوط آزاد فقط حدود ده دقیقه به طول خواهد انجامید.

فورنیه قصد دارد در محلی واقع در ۴۰کیلومتری جنوب غربی منطقه‌ای به نام نورث بتل فورد فرود آید و هلیکوپتری در آنجا منتظر او خواهد بود.

رکورد قبلی در این زمینه از آن جوزف کیتینگر آمریکایی است که در سال ۱۹۶۰ بجا گذاشته شد. او در چارچوب یک تجربه پزشکی از ارتفاع ۳۱هزار و ۳۳۳متری پرش کرد و با شکستن رکورد یوگنی اندریف روسی که برابر ۲۴هزار و ۴۸۳متر بود رکورد دار جهان در این زمینه شد .

( خبر مربوط به ماه جولای است اما شنیدن آن خالی از لطف نبود )

نظرات 1 + ارسال نظر
پارمیدا 1387/05/13 ساعت 09:34 ق.ظ

سلام آقای مدیر
مطالبتون جالبه من تقریبا معتاد شدم بهش .
ولی یه چیز رو هم فهمیدم که تو ساسکاچوان ایرانی با معرفت پیدا نمیشه . چون این همه شما نوشتید . یه نفر پیدا نشد از همشهری هاتون در ساسکاچوان که مطلب بنویسه و به نامش چاپ شه . شاید هم من نمی دونم ..
به هر حال از اطلاعاتتون متشکریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد