Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

درباره شهر سسکتون

ساسکاتون

مقدمه

شهر ساسکاتون در استان ساسکاچوان واقع شده است. این استان در دو طرف با استانهای آلبرتا و مانیتوبا هم مرز است. این استان در قسمت مرکزی کانادا قرار گرفته و کمتر از یک میلیون جمعیت داشته و وسعت آن کمی بیشتر از دو برابر استان خراسان است. 
دانشگاه ساسکاچوان در شهر ساسکاتون واقع شده و حدود 25000 دانشجو در مقاطع مختلف داشته و یکی از دانشگاههای معتبر کانادا خصوصا در رشته های مربوط به کشاورزی و دامپزشکی محسوب می شود.
 
ورود به ساسکاتون

ورود به شهر ساسکاتون به طور مستقیم از خارج از کشور کانادا امکانپذیر نیست (البته از طریق آمریکا پرواز مستقیم دارد). دانشجویان ایرانی معمولا از طریق شهرهای تورنتو، کلگری مونترال و ونکوور به ساسکاتون پرواز می کنند. مسافت پرواز از تورنتو به ساسکاتون به طور مستقیم حدود 3.5 ساعت و از کلگری حدود یک ساعت می باشد. دانشجویان ایرانی در صورتی که بتوانند قبل از ورود به ساسکاتون با یکی از ایرانیان مقیم این شهر تماس برقرار کرده و هماهنگی لازم را برای استقبال در فرودگاه بنمایند، بسیار مفید خواهد بود.

 برای این کار می توانید با دفتر دانشجویان خارجی ( ISO ) دانشگاه تماس گرفته و اطلاعات تماس مسئول انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه را گرفت. دانشجویان ایرانی بسیار مشتاق کمک به هم وطنان خود هستند.
 
 اقامت

اولین مساله مهم در بدو ورود به یک شهر جدید مساله اقامت است. دانشجویان ایرانی که وارد ساسکاتون می شوند چند انتخاب برای محل سکونت دارند.
1- زندگی در خوابگاههای داخل دانشگاه:
این خوابگاه ها فقط برای دانشجویان مجرد بوده و به صورت اتاقهای یک نفره و دو نفره می باشد. زندگی در این خوابگاهها همراه با غذا می باشد. اجاره تقریبی این خوابگاهها برای اتاقهای یک نفره 490 دلار در ماه  و برای اتقهای دو نفره 440 دلار در ماه ( سال 2005) می باشد.

2- زندگی در آپارتمانهای دانشگاه:

 دانشگاه ساسکاچوان چهار ساختمان بلند تحت عنوان منطقه مسکونی دانشگاه دارد که حدودا 15 دقیقه تا دانشگاه پیاده فاصله است. یکی از ساختمانها متعلق به خانواده های بچه دار ( آپارتمانهای دو خوابه) یکی متعلق به مجردها ( یک سوئیت برای شش نفر با اتاقهای جداگانه و سرویس مشترک) و دو ساختمان متعلق به خانواده های دو نفره (آپارتمانهای یک خوابه و دو خوابه) می باشد.

 اجاره تقریبی این آپارتمانها در حدود 635 دلار برای دو خوابه 530 دلار برای یک خوابه است. برای سوئیت شش نفره حدود 300 دلار برای هر شخص می باشد.
 
 3- زندگی در خارج از دانشگاه:

 آپارتمانها و منازل زیادی در اطراف دانشگاه برای اجاره وجود دارد. مبلغ تقریبی اجاره برای یک واحد یک خوابه  حدود 400 دلار و برای دو خوابه حدود 500 دلار می باشد. این آپارتمانها معمولا مبله نیستند. کلیه محل های مسکونی در شهر و دانشگاه دارای اجاق و یخچال و لباسشویی می باشند. برای ترتیب دادن اقامت در شهر قبل از ورود می توان اطلاعات بیشتر و فرمهای تقاضا برای محلهای مسکونی دانشگاه را از آدرس زیر دریافت کرد.

http://explore.usask.ca/international/accommodations/


 اطلاعات مربوط به منازل مسکونی برای اجاره در شهر را می توان از روزنامه محلی به نام استار فونیکس به آدرس زیر در قسمت آگهی ها پیدا کنید.

http://classifieds.canada.com/saskatoon

برای
اجاره آپارتمان در شهر باید توجه کرد که که مناطق غربی شهر محل مناسبی برای سکونت نیست
 
رفت و آمد

شهر ساسکاتون دارای سیستم اتوبوسرانی نسبتا مناسبی می باشد. اتوبوسهای مختلفی در ساعات متفاوت روز به دانشگاه رفت و آمد می کنند. بلیط اتوبوس را می توان به صورت تکی، کارت هفتگی و کارت ماهانه خریداری نمود. در این شهر تاکسی آزاد وجود ندارد و فقط تاکسی تلفنی در دسترس می باشد. استفاده از دوچرخه در تابستان نیز بسیار معمول است.

 
 خرید مراکز خرید در مناطق مختلف شهر قرار گرفته اند. عمده ترین خیابان تجاری شهر خیابان هشتم می باشد که مراکز خرید عمده در آن قرار دارند. فروشگاه های مواد غذایی نیز عمدتا در این خیابان قرار دارند. هیچ فروشگاه ایرانی در این شهر وجود ندارد.
 
آب و هوا

شرایط آب و هوایی در ساسکاچوان و بطور کلی در مرکز کانادا که صحرای حاصلخیزی به وسعت چندین برابر ایران می باشد به دو فصل زمستان و تابستان تقسیم می شود. بهار و پاییز بسیار کوتاه است. زمستان تقریبا شش تا هشت ماه از سال را در بر میگیرد. در فصل زمستان دمای متوسط هوا حدود 25 درجه زیر صفر است و گاهی اوقات به حدود 40 تا 45 درجه زیر صفر هم می رسد. در تمام طول زمستان زمین پوشیده از برف و یخ بندان است. اما با توجه به سیستم حرارتی مناسب در منازل زمستان در این شهر آزاردهنده نمی باشد.

 تابستان در ساسکاتون بسیار زیبا و دل انگیز است. دمای متوسط هوا در تابستان 15 درجه و گاهی اوقات به مدت فقط چند روز به حدود 30 درجه میرسد. در تابستان فضای سبز شهر و فضای اطراف رودخانه ساسکاچوان جنوبی که از مرکز شهر می گذرد بسیار زیبا و جذاب می باشد.
 

به نگارش آقای محمود اخوان مهدوی،  PhD مهندسی شیمی از دانشگاه  سسکچوان

(لازم به ذکر است اعداد و ارقام فوق الذکر به روز نیستند. مقادیر جدید در بانک اطلاعات موجود می باشد).

 

در پایان از شما دعوت می کنیم به گفتگویی که در رادیو کالج پارک با آقای رئوف و خانم مهستی صورت داده شده و لینک صوتی آن در ذیل خواهد آمد گوش کنید. می توانید 19 دقیقه گفتگو در باره سسکتون و دانشگاه سسکاچوان را بشنوید , یقینا مفید خواهد بود .لازم به ذکر است که قیمت های ارائه شده در مطالب فوق و مبالغ ارائه شده در گفتگوی رادیویی آقای رئوف و خانم مهستی تقریبا مربوط به ۱ سال پیش می باشد . ما در پست های بعدی قیمت ها و هزینه های به روز شده را خواهیم آورد .

http://www.radiocp.com/index.php?item=u_of_saskatchewan&p=99

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد