Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

Saskatchewan -- life, work & business

وبلاگ کار , زندگی , بیزینس در سسکچوان

شهر رجاینا

رجاینا

درباره شهر رجانیا

شهر رجاینا مرکز استان سسکچوان است. این شهر با مساحت 118 کیلومتر مربع شانزدهیمن شهر کانادا از نظر وسعت محسوب می گردد و در جنوب استان سسکچوان بین دو شهر کلگری در استان آلبرتا و وینیپگ در استان منیتوبا قرار داشته و از جنوب به ایالات متحده آمریکا منتهی می شود.  در این شهر آفتابی، بزرگترین پارک شهری آمریکای شمالی به نام پارک وسکنا (Wascana) به مساحت 9/3 کیلومتر مربع و در اطراف دریاچه وسکنا وجود دارد. تاریخچه بنای این شهر به یکصد سال پیش باز می گردد.

 جمعیت، نژاد و زبان

 جمعیت شهر رجاینا حدود 200000 نفر می باشد که 85% آنها را سفیدپوستان، 9% بومیان (سرخپوستان)، 1/5% چینی و 4/5% را سایر نژادها تشکیل می دهند. زبان رسمی شهر و دانشگاه ها انگلیسی است و تقریبا تمامی ساکنان این شهر با این زبان تکلم می کنند. 
 
آب و هوا 

رجاینا از آب و هوای سرد و خشک در زمستان و گرم در تابستان برخوردار می باشد. روزها آسمان اغلب صاف و آفتابی است و این شهر با برخورداری از 2365 ساعت نور خورشید، در طول سال از پرآفتاب ترین مراکز استانهاست. میزان بارندگی 364 میلی متر در سال است.فصل تابستان حدودا 113 روز است. فصل زمستان از اواسط نوامبر شروع و تا اوایل مارچ ادامه پیدا می کند. متوسط دمای شهر رجاینا در طول سال بین منفی 22 درجه و مثبت 22 درجه سانتیگراد در زمستان و تابستان متغیر است. در فصل زمستان دمای هوا گاه به کمتر از -40 درجه سانتیگراد نیز تنزل پیدا می کند. 
 
دانشگاه ها

 شهر رجاینا دارای دو دانشگاه اصلی می باشد، دانشگاه رجاینا و دانشگاه بومیان (سرخپوستان) کانادا. دانشگاه رجاینا با داشتن 13000دانشجو دارای مقاطع تحصیلی تاسطح PhD در رشته های مهندسی شامل نفت، صنایع، الکترونیک تا علوم پایه، هنر، تربیت بدنی و روزنامه نگاری است. دانشگاه بومیان (سرخپوستان) کانادا تنها موسسه آموزش عالی برای بومیان سرخپوست در کانادا محسوب و توسط آنان اداره می شود. در ضمن در کنار موسسات آموزش عالی فوق الذکر، دوره های 2 ساله فنی و حرفه ای در مقطع فوق دیپلم، در موسسه تکنولوژی و علوم کاربردی SIAST ارائه می گردد.
 
انجمن ایرانیان دانشگاه رجاینا (
URIS) 

 این انجمن به همت دانشجویان ایرانی دانشگاه رجاینا در سال 2004 به منظور استفاده از امکانات دانشگاه رجاینا و ارائه خدمات به دانشجویان ایرانی از جمله تازه واردین، تاسیس گردیده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به آدرس اینترنتی زیر مراجعه فرمایید:

 http://ursu.uregina.ca/~uris
 
اقامت و مسکن

 نکات زیر در خصوص اقامت و مسکن در رجاینا قابل تذکر و توجه است:
الف: هزینه اقامت در هتل یا متل حدودا بین 50 تا 80 دلار کانادا است.
ب: امکان اقامت کوتاه مدت، به ویژه در بدو ورود، در خوابگاههای دانشگاه رجاینا با هماهنگی و رزرو قبلی و هزینه کمتر موجود می باشد. جهت آگاهی بیشتر و انجام هماهنگی، به لینک زیر مراجعه نمایید:

www.uregina.ca/residences/

ج: اقامت بلند مدت در خوابگاه های دانشگاه در حال حاضر صرفا جهت دانشجویان مجرد میسر می باشد. برای این منظور به سایت اینترنتی www.uregina.ca/residences  
 می توان مراجعه کرد.                                                               

 د: اقامت بلند مدت غیر خوابگاهی که معمولا کم هزینه ترست به یکی از 3 روش زیر امکان پذیر است:1- اجاره آپارتمان مستقل که مبلغ اجاره آن نظر به نوع آپارتمان و تعداد اتاقها بین 400 تا 750 دلار در ماه می باشد. برای این منظور، آدرسهای اینترنتی زیر توصیه می گردد: http://www.boardwalk.ca/

 & http://ursu.uregina.ca/online/housing

2- اجاره خانه یا آپارتمان به طور مشترک با سایر دانشجویان که غالبا مناسب برای دانشجویان مجرد می باشد. آدرس اینترنتی زیر در اتحادیه دانشجویان دانشگاه رجاینا حاوی اطلاعیه هایی بدین منظور می باشد:

  http://ursu.uregina.ca/online/housing

3- اقامت و زندگی با یک خانواده کانادایی یا Board & Room که در این شیوه غذا و  بعضی از هزینه های دیگر مربوط به سکونت در مبلغ اجاره منظور می گردد و با این حال برای دانشجویان مجرد مقرون به صرفه است. جهت کسب آگاهی به سایت اینترنتی فوق (بند 2) مراجعه فرمایید.
 
تذکر: سایر هزینه های مربوط به مسکن شامل هزینه برق، تلفن، اینترنت و تلویزین است که می بایست به اجاره بها اضافه شوند. متوسط مجموع هزینه های مربوط به این تسهیلات برای یک آپارتمان مستقل بین 90 تا 150 دلار می باشد.
 
رفت و آمد درون شهری و گواهینامه رانندگی

سیستم حمل و نقل عمومی شهر رجاینا شامل اتوبوس و تاکسی تلفنی است و نظر به زمستانهای سرد و طولانی، توصیه می گردد حتی الامکان محل سکونت نزدیک دانشگاه انتخاب گردد در غیر این صورت خرید اتومبیل شخصی ضروریست. نوع دست دوم اتومبیل سواری را می توان با قیمت 2 تا 3 هزار دلار تهیه نمود (البته هزینه های مربوط به اتومبیل را فرموش نکنیم). دانشجویان خارجی در این شهر با داشتن گواهینامه بین المللی می توانند بدون نیاز به اخذ گواهینامه کانادایی در طول زمان اشتغال به تحصیل، مبادرت به رانندگی نمایند.
 
کتابخانه عمومی

 به عنوان یکی از 10 کتابخانه عومی برتر در آمریکای شمالی، کتابخانه رجاینا با داشتن 9 شعبه در سراسر شهر دارای منابع غنی و وسیع کتب، اطلاعات و امکانات سمعی و بصری است.
 
افتتاح حساب بانکی

 افتتاح حساب در کلیه بانکها امکان پذیر است. عمده ترین این بانکها بانک سلطنتی کانادا (RBC) و بانک تجارت کانادا (CIBC) می باشند. افتتاح حساب تنها با مراجعه شخصی به بانک، در مدتی کوتاه قابل انجام است. پس از افتتاح حساب و اخذ کارت ویژه مشتری یا Debit Card امکان خرید در فروشگاه ها و پرداخت تمامی قبضها یا رسیدها بدون نیاز به حمل پول فراهم می گردد. کارتهای اعتباری نظیر Visa و  Master Card را می توان به ترتیب از طریق بانک باز کننده حساب و یا سایر موسسات اعتباری نظیر موسسه مالی President Choice تهیه نمود.
 
مواد غذایی و مایحتاج زندگی

 مراکز خرید به صورت فروشگاه های زنجیره ای می باشند. عمده ترین و مناسبترین این فروشگاه ها به لحاظ هزینه عبارتند از: Superstore، Extra Food و Wal Mart. همچنین شهر رجاینا دارای تعدادی فروشگاه مواد غذایی شرقی از جمله گوشت ذبح اسلامی می باشد. فروشگاه های Superstore و Astra ارائه کننده انواع فرآورده های گوشتی ذبح اسلامی می باشد.
 
بیمه درمانی

 کلیه افراد مقیم در استان سسکچوان تحت پوشش بیمه رایگان خدمات درمانی قرار دارند. این بیمه شامل پرداخت حق ویزیت پزشک (خانواده یا متخصص)، هزینه های آزمایشگاه و بیمارستان می گردد. هزینه های مربوط به دارو و خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی از این پوشش مستثنی می باشند. برای این منظور می توان از بیمه های تکمیلی ارائه شده توسط دانشگاه و یا سایر شرکتهای بیمه استفاده نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نوع بیمه و هزینه های مربوط می توان به سایتهای اینترنتی زیر مراجعه نمود:

http://www.sk.bluecross.ca/

http://www.gms.ca/
 
 مدرسه ایرانی

 این شهر دارای مدرسه ایرانی به فرم مدارس رسمی موجود در بعضی از شهرهای بزرگ کانادا نمی باشد. تنها یک کلاس آموزش زبان فارسی به صورت هفتگی در یکی از مدارس برگزار می گردد.
 
سایر نکات و توصیه های مهم

- در حال حاضر دانشجویان خارجی مجاز به کار خارج از محیط دانشگاه نمی باشند.
- سیستم برق کانادا 110 ولتی است.
- جهت انجام خدمات کنسولی احتمالی (تمدید گذرنامه، تمدید ویزا و غیره) تهیه و به همراه آوردن مدارک ذیل به ویژه برای دانشجویان غیر بورسیه، توصیه می گردد:
1- اصل و ترجمه رسمی شناسنامه
2- ترجمه رسمی سند ازدواج
3- اصل و ترجمه رسمی گواهینامه پایان خدمت یا معافیت سربازی
4- اصل و ترجمه رسمی کلیه مدارک تحصیلی
5- ترجمه رسمی گواهی عدم سو پیشینه
  
به نگارش آقای حمید فرخی، فارغ التحصیل رشته الکترونیک در مقطع دکتری، از دانشگاه رجاینا

 

(لازم به ذکر است اعداد و ارقام فوق الذکر به روز نیستند. مقادیر جدید در بانک اطلاعات موجود می باشد

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد